vrijdag 1 augustus 2008

Fouad Housaini wint sterkste man van Kampen

Gisteren werd aan de Ijzel in Nederland gestreden om de titel 'Sterkste man van Kampen'.
Spijtig genoeg heb ik een groot deel van de wedstrijd doorgebracht in de ziekenwagen. De tweede proef, een medley die bestond uit 20m timbers 110kg/stuk - 4 wheelflips 300kg en duckwalk met 185kg betekende het einde van mijn eerste A wedstrijd. Ik slaag er op de dag van een wedstrijd nooit in om goed te eten. In combinatie met de hitte (31°) ben ik even van men stokje gegaan na deze zware medley. Een dik half uur later voelde ik me al terug veel beter en wilde ik er terug invliegen, doch de mensen van de ziekenwagen en de scheidsrechters hadden in overleg reeds besloten om me uit de wedstrijd te halen. Wetende dat dit een correcte beslissing was bleef ik toch een beetje achter met een wrang gevoel en de zin om verder te strijden.
Enig lichtje in de duisternis is wel het feit dat ik op de bewuste medley tweede werd achter Dave Mossing. De strijd om de titel ging voornamelijk tussen Dave Mossing en Fouad Housaini. Fouad kon de wedstrijd winnen nadat Dave omwille van een rugblessure een steek liet vallen op de Yoke race.
Het niveau van het gehele deelnemersveld was hoog, niet tegenstaand zijn het een hoop toffe mannen die gekke Nederlanders. Ik moet toegeven dat de sfeer bij onze noorderburen heel gemoedelijk en tof is.
De wedstrijd leiding lag in handen van niemand minder dan Sarko Alberts en Simon Sulumai. De organisatie die uit ging van Fred Anneese zorgde voor een perfect en eerlijk verloop van deze geslaagde wedstrijd.
Heel sympathiek was ook de gigant Senny Schonewille die me na afloop van de medley naar de ziekenwagen heeft gebracht/ gedragen (niet dat hij het gewicht niet aankon).
Yannick, Mario en Tom zijn bedankt om mee de trip van 2.30u heen en 2.30u terug te maken om voor mij te komen supporteren!
Volgende wedstrijd is de sterkste man van Merchtem op 18 en 19 augustus.

Geen opmerkingen: