donderdag 28 augustus 2008

3e plaats op Sterkste man van Hoekskewaarde

In het Nederlandse 's Gravendeel ben ik derde geworden op de sterkste man van Hoekskewaarde. Jeffrey Phlips heeft de wedstrijd gewonnen. Het was een spannende wedstrijd tem de laatste proef. De 4e in het klassement eindigt amper op 2.5punt van de winnaar.
Dit is de uitslag:

1. Jeffrey Phlips (59)
2. Mark van Dijk (58,5)
3. Wim Jammaer (57)
4. Edwin van de Berg (56,5)
5. Matthieu Onderdijk (51,5)
6. Benjamin Boes (43,5)
7. Ivo Wesselink (43)
8. Ivo Bruijgoms (32)
9. Wesley Ortega (27,5)
10. Wietse Rottine (20,5)
11. Aziz Ogenia (19,5)
12. Katrinus Posthumus (18,5)
13. Vincent Mulder (17)
14. Niels Lubach (15)

Matthieu Onderdijk liet een hele sterke indruk achter als nieuwkomer en wist uiteindelijk de 5e plaats weg te kapen. Lange tijd heeft hij mee gestreden om de podiumplaatsen.
Ook een sterkste prestatie van de 16 jarige Azziz Ongenia die op een aantal proeven liet zien dat hij reeds met de grotere jongens meekan.
De wedstrijdleiding lag in handen van Jan Haaring en Sarko Alberts. Ik denk dat er op geen enkele proef reden was om te discussiëren. Het was een eerlijke wedstrijd met een spannend verloop. Een beetje spijtig was de lange onderbreking tussen de 4 en de laatste proef waardoor menig atleet begon op te stijven. Desondanks een geslaagde wedstrijd!
Een minpuntje voor mezelf is een kwetsuur die ik heb opgelopen. Bij het optillen van de eerste stone moest ik deze even terug lossen omdat ik iets voelde trekken in mijn linkerbiceps. Ik vermoed een klein scheurtje gelet het feit hij na een dagje slapen redelijk blauw ziet. Ik kan hem ook niet meer volledig opspannen. Ik hoop op een spoedig herstel gelet er binnen 3 weken de sterkste man van België op het programma staat.
Morgen gaan wij met een kleine delegatie naar Bazel om de onderdelen van de sterkste man van België te bezien.

Geen opmerkingen: