woensdag 2 juli 2008

Een nieuw kindje is geboren


Hier is onze laatste aanwinst. Het was mijn bedoeling om een band te vinden rond de 300 a 350kg. Tussen onze zware en lichtste band in. Het opzet is niet volledig gelukt. Volgens de gegevens van de band: Bridgestone 18.00R25 XP04 weegt deze band nieuw 897Ibs. In kilo's: 407kg. Hij is redelijk versleten dus ik schat het gewicht op een 370kg. Heb hem reeds getest en moet zeggen dat het niet meevalt. Heel slechte grip en zwaar van gewicht. Conclusie: zwaar/ leuk nieuw speeltje...
Na nieuw opzoekwerk heb ik het gewicht van onze grote band gevonden (VKT 26.5R25 L2 - Bridgestone): 920Ibs, in kilo's: 417kg. Deze is minder versleten. Ik schat hem rond de 400kg. Deze band was vorig jaar te zien op de wedstrijd in Las Vegas waar de grote jongens ermee aan het zwoegen waren.
Van onze lichtste band vind ik geen gewicht terug. Als iemand mij het kan vertellen zou ik hem dankbaar zijn. De gegevens: Bridgestone 16.00R25 F5R381513. Ik schat dat deze band tussen de 250 en 300kg weegt.

Geen opmerkingen: