dinsdag 9 september 2008

Einde seizoen

Na twee weken rust en weinig of geen beterschap met de biceps heb ik vandaag besloten om het seizoen af te sluiten. De scheur in de biceps die ik opliep tijdens de stones op de sterkste man van Hoekskewaard is onvoldoende genezen om nog enige vorm van competitie mee te doen in de komende weken. Vorige week was er nog enige hoop na een eerste rustige sterkste man training met weinig last, doch de prijs die ik er de dagen erna voor betaal wijzen mij op het gevaar voor een groter letsel met veel grotere gevolgen.
Een maandje of twee positieve rust inbouwen en het ganse lichaam laten recuperen van een zwaar eerste seizoen sterkste man.
Er stond dit weekend nog een mooie afsluiter te wachten in Sint-Niklaas (sterkste man van België) waar ik met spijt voor moet passen.
Jimmy is volgens mij de grote waarschijnlijk niet te kloppen favoriet van dit evenement. Ik had hem graag het vuur aan de schenen gelegd doch het zal niet voor dit jaar zijn.
Ik probeer de pech te relativeren. Ik ben nog jong en er zullen in de komende jaren nog genoeg wedstrijden volgen. Het is tenslotte mijn eerste seizoen waar ik mij volledig heb toegelegd op de sterkste man sport. De topjaren moeten en zullen nog komen!
Vanaf half november ga ik er zwaar terug in vliegen om er volgend jaar terug te staan!
Een concrete planning voor volgend jaar is er nog niet. In ieder geval heb ik 2 titels te verdedigen en dat zal ik volgend jaar dan ook met hart en ziel doen.
De trainingen in Sint-Job gaan ondertussen gewoon door.

1 opmerking:

Anoniem zei

Jammer Wim!
Maar zoals ze zeggen, better safe then sorry...