zondag 15 juni 2008

Verslag Sterkste man van Wommelgem

Deze zaterdag was het weer zover, onze jaarlijkse afspraak op de Sterkste man van Wommelgem. Dit jaar was voor mij een speciale editie. De editie van SM Wommelgem 2007 had ik gewonnen. Ik had het gevoel dat ik een titel moest verdedigen.

De tegenstand was niet min. Ieder jaar wordt deze competitie maar zwaarder en zwaarder. Zowel de vaste waarden als enkele sterke nieuwkomers waren aanwezig. Vanuit eigen kamp werd de meeste tegenstand verwacht van Sven Kersemans. Sven had echter een off-day. Samengaand met enkele tegenslagen en slechte lotingen kwam Sven niet tot zijn recht. Na de winst vorige week op het BK powerlifting (met verbetering van het Belgische record op deadlift) kon Sven de verwachtingen een week later niet waarmaken.

Na 2 proeven stond Sven op een tweede plaats, doch tijdens de 3de proef liep het fout. De derde proef was een deadlift-hold met een auto. Sven die als één van de eerste aan de beurt moest ging heel slecht van start. Bij het optillen van de wagen schoof zijn hand heel eventjes los wat maakte dat hij van start af aan de wagen niet goed vast had. Gevolg: na 55 seconden schoof de wagen uit zijn handen. Een heel slechte tijd voor Sven! Deze proef resulteerde in een fiasco! Sven kon na 3 proeven zijn droom op winst in de sterkste man van Wommelgem opbergen. Met een voorlaatste plaats en bijna geen extra punten in deze proef stond Sven op een achterstand die niet meer goed te maken was. Doch is Sven blijven strijden! Hij wist zich nog terug te vechten tot op een 7de plaats in het eindklassement.

Wie het er wel heel goed vanaf bracht was Mario Sanders. Een nieuwkomer voor wie deze wedstrijd zijn eerste deelname aan een Sterkste man competitie was. Slim en onopvallend wist Mario op elke proef zijn puntjes te sprokkelen wat hem in het eindklassement een mooie 4de plaats opleverde. Knappe prestatie van Mario!

Peter Vanroy, de 20 jarige snotneus van het gezelschap was zeker niet onverdienstelijk. Hij wist zelfs een proef te winnen van Jeffrey Phillips (de man die denkt dat hij de sterkste man van België is). In de deadlifthold hield hij de wagen maar liefst 1min15sec vast. 2 seconden langer dan Jeffrey die nochtans achter Peter moest beginnen en vervolgens op de tijd van Peter kon jagen. Peter eindigde op zijn eerste deelname aan een sterkste man competitie op een 8ste plaats (gedeelde plaats).

Voor Joeri Polfliet liep de dag ook niet zoals gewenst. Joeri die onlangs nog Jimmy Laureys wist te verslagen had geen topdag. Samengaand met enkele mindere prestaties moest Joeri de wedstrijd vroegtijdig staken. Hierdoor verloor hij veel punten en werd hij 8ste (gedeelde plaats).

Ikzelf heb een betere dag gehad dan de meeste van mijn kameraden. Zowel de eerste als de tweede proef wist ik te winnen. Allebei nipt! De eerste proef was het baksteentillen. Joeri en ik behaalden elk 22 stuks. Doch omdat Joeri zijn 2de beurt gemist had ging de overwinning in deze proef naar mij.

In de tweede proef (de timbermedley) kon ik nipt Sven kloppen door deze medley 1 seconde sneller te lopen.
De deadlifthold (een proef die ik nog nooit had verloren) werd zaterdag gewonnen door de 135kilo wegende Paul Scharlaeken. Hij hield de wagen maar liefst 1.39min van de grond. Met een tijd van 1.37min werd ik hierop tweede.
Ook in de 4de proef moest ik Paul Scharlaeken voorlaten. Hij wist de vrachtwagen net enkele seconden sneller te trekken als ik. Wederom werd ik tweede.
In de 5de proef kon ik echter volledig mijn stempel op de wedstrijd drukken. De laatste proef, een medley die bestond uit: Wheelflip, biervattenrace en een Carflip kon ik winnen. Ik was nipt sneller dan Jeffrey Phillips en Sven Kersemans.

Eindresultaat: Winst voor mezelf. Jeffrey Phillips werd 2de met 19 punten achter. David Daems derde met 20 punten achter. Ben best blij voor mezelf. Ik had de laatste proef niet meer moeten meedoen om de concurrentie achter te houden. Na 4 proeven had ik al een voorsprong die in punten niet meer was in te halen.

Ik was zeer blij dat er ondanks het slechte weer zoveel supporters naar Wommelgem zijn afgezakt!!!
Nu begint de voorbereiding voor de zware A-wedstrijd in Kampen (Nederland).

2 opmerkingen:

Ben & Bob De Wolf zei

Hey Wim,

Proficiat he man. Waar is den tijd dat ik met u de clinch nog aanging in de Planet Fitness. Doe ze daar allemaal ne goeie dag.

Ik zal vanaf nu uw blogske in het oog houden.
Ik denk wel dat ik nog een tijdje met uw broerke ga trainen vooraleer dat ik terug me u ga beginnen.

Bob den bencher (120kg gaat nog net denk.

wim zei

Hallo Iron-Bobke.
Bedankt voor je reactie!
In de 70.3 Ironman van Antwerpen kom ik voor u supporteren!