dinsdag 24 juni 2008

Sterkste man van Merchtem: "Doping ja of nee?"

Te lezen op blog sterkste man van Merchtem,

"Doping ja of nee?

Iedereen doet met zijn lichaam wat hij wil. Wil je doping gebruiken, mij best. Maar als organisator van een sportevenement wil ik niet dat deelnemers lichamelijke schade oplopen. Daarvoor heb ik de wedstrijd in Merchtem niet ontworpen. Verzekeringsgericht wil ik niet aansprakelijk gesteld worden voor eventuele ongevallen of zelfs overlijdens die in verband staan met dopinggebruik. Remember Jesse Marunde/RIP. Ook het gemeentebestuur van Merchtem, die ons de openbare weg ter beschikking stelt, wil ik niet onrespectvol behandelen en ik heb er er zeker geen zin voor om mij te gaan excuseren omdat Merchtem negatief in het nieuws komt.Daarvoor heb ik besloten om vanaf 2009 te gaan samen werken met de BDFPF (zie links) en een DRUG-FREE strongman wedstrijd te organiseren. Dit betekent grote kans op dopingcontrole. 2008 is een overgangsjaar. We zijn nog niet aangesloten bij de BDFPF maar de kans op dopingscontrole is aanzienlijk gestegen tegenover vorige jaren. Harde taal maar realiteit!Dank u voor uw begrip."

Ik kan er enkel maar aan toevoegen dat dit het goede voorbeeld is. Ik hoop dat het voorbeeld van Joeri wordt opgevolgd door andere organisaties. Wij zijn in ieder geval zijn eerste trouwe volgelingen!

Spijtig genoeg zijn er reeds op verschillende forums meldingen van "atleten" die er tegen in gaan. Al een geluk zijn de reacties verdeeld en denkt niet iedereen er zo over.

(zie blog Merchtem bij links)

Geen opmerkingen: