woensdag 11 juni 2008

Tom Boonen verontschuldigt zich.


11-06-2008
Tom heeft op een persconferentie zijn excuses aangeboden voor zijn gedrag. Verder raakte bekend dat Quick-Step het vertrouwen in Tom behoudt en zijn contract met drie jaar verlengt.Om 10u30 stond woensdag een persconferentie van Quick-Step en Tom op het programma. Tom begon de verklaring door een mededeling voor te lezen waarin hij zich verontschuldigt."Mijn naam is de jongste tijd negatief in het nieuws gekomen. Ik besef dat ik daarmee mijn familie, vrienden, mijn ploeg en mijn supporters heb pijn gedaan. Ik wens me daarvoor uitdrukelijk te verontschuldigen.""Maar ik ben ook niet perfect. Ik zal de consequenties aanvaarden. U zal wel begrijpen dat, ondanks alles wat er gezegd en geschreven is geweest, terecht of ten onrechte, ik hier en nu mijn verdediging niet zal voeren.""De komende dagen ga ik het even wat kalmer aan doen om wat te bekomen van de emoties. Gelukkig kan en mag ik daarvoor rekenen op de steun van mijn naasten. Ik weet dat ik verder op het vertrouwen van mijn ploeg mag rekenen, waarvoor mijn oprechte dank.""Ik hoop ook op begrip van mijn supporters, ik verzeker hen dat ik er straks terug terug zal staan, en dat ze meer dan ooit mogen rekenen op mijn onvoorwaardelijke inzet."Patrick Lefevere nam daarna het woord over met het nieuws dat sponsors besloten hebben om nog drie jaar te blijven doorgaan. Ze besloten eveneens het vertrouwen in Tom te bevestigen door zijn contract met drie jaar te verlengen.Over de positieve cocaïnecontrole zei Lefevere het volgende: "Tom is een publiek figuur, maar de negatieve berichtgeving valt natuurlijk niet goed te praten. Ik ben echter overtuigd dat we in de toekomst op een serene manier goed kunnen samenwerken. Verdere verklaringen over de zaak zullen we niet afleggen voor er meer elementen duidelijk zijn."

1 opmerking:

wim zei

Ik snap niet goed welk nut cocaïne heeft voor een sporter zoals Tom Boonen? Ga je er sneller van fietsen of is dit gewoon een prive probleem?