zondag 12 oktober 2008

3x prijs voor Yannick Vanroy op het WK

Yannick heeft maar liefst de 3 disciplines van het powerliften gewonnen op het WK single event van afgelopen weekend. Als kers op de taart wist hij nog het wereldrecord op de deadlift unequipped te verbreken met maar liefst een verbetering van 17.5kg! Een nieuwe PR en een wereldrecord voor Yannick met een lift van 220kg! In zijn vierde beurt faalde Yannick trouwens maar nipt op 230kg... Yannick is op dit moment de sterkste teenager van de wereld in de -100kg klasse! Afkomstig uit België, Kamp Sint Job!

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Proficiat Yannick ,
Dit vind ik echt waaaaaanzinnig ,
Geniet van uw records en ik vind het een hele eer om iemand met zo'n prestaties in het team (lees kamp ) te hebben.
Nog eens een dikke proficiat
Groetjes Danny Nauwelaers

Anoniem zei

Mooi maareuh sterkste tiener in de -100kg ter wereld dat betwijfel ik ten zeerste.

Mooie deadlift wel !

wim zei

Is idd misschien overdreven om het zo te stellen, doch in onze bond is hij in ieder geval de absolute heerser! En voor ne snotneus die amper een jaar traint is het een hele straffe prestatie!
Stilletjes aan kan hij een beetje beginnen meedraaien in de sterkste man competities... Als hij zo verder gaat wil ik binnen een dikke 5 jaar wel eens zien wie hem nog gaat kloppen in België!

Anoniem zei

Ik ? :p

wim zei

Das just Simon, gij zijt ook nog een jong manneke he :-)
(om het woord 'snotneus' niet te gebruiken hehe...)

Anoniem zei

Ha ik ben 22 é!
Maar ik train nu 1 jaar en 9 maand precies, jaar en half op kracht en heb laatste tijd serieus geprutst maar daar komt verandering in.

Voedsel is op orde en ga nu sheiko doen om basiskracht serieus te verhogen, daarna zien we wel. Heb bijna 125kg logpress gedaan, had em 5cm van lockout 2 maal grr.Reps met 145kg stone gaan ook easy :)

En 2des worden op sterkste man van België is al een goed begin voor een beginner als ik, al zij het dat jij er niet bij was

wim zei

Wanneer komen jullie trouwens eens trainen bij ons? Had mail naar Jimmy gestuurd maar heb tot op heden nog niets gehoord.
Dacht in December - Januari eens af te spreken bij ons. Is 35 a 40min rijden vanbij jullie...
Ik begin vanaf half november terug te trainen (paar weken nodig voor terug een beetje vorm te krijgen)en dan kunnen jullie eens afkomen he! Speelgoed genoeg bij ons!