zondag 24 mei 2009

Geen sterkste man meer...

Na lang beraad heb ik besloten om te stoppen met de sterkste man wedstrijden.
Ik moet toegeven dat ik me rot heb geamusseerd in de enkele jaren dat ik deze prachtige sport heb beoefend. Zowel in België als in Nederland veel toffe en sterke mensen leren kennen!
Als drug-free atleet heb ik met mijn grote mond vaak tegen mensen hun schenen gestampt. Desondanks dit alles hebben we vanuit Kamp Sint-Job een groot achterban opgebouwd met dezelfde instelling. Het is dan ook met pijn in het hart dat ik deze beslissing neem. De zaterdagtrainingen ga ik hard missen!
Als ik de eeuwige jeugd zou hebben dan zou ik deze sport nog honderd jaar beoefenen!
Desondanks deze leuke momenten is er ook een keerzijde aan deze sport. De roofbouw die ik de afgelopen jaren heb gepleegd op mijn lichaam laat zijn sporen na. Mijn gezondheid is dan ook de hoofdreden dat ik ermee stop. Zeker en vast geen leuk moment in het midden van een seizoen. Zoals gepland ging ik in september stoppen na de sterkste man van België.
Gezien ik mij de laatste weken meer en meer als een 70 jarige voel als ik uit bed kom, heeft me deze vervroegde beslissing doen nemen.
Ik blijf trainen, doch op een ander niveau. Eerst en vooral ga ik voor een lange tijd op dieet om er toch een 20-tal kilootjes af te krijgen. Uitzonderlijk zal er op zaterdag nog wel eens een training plaatsvinden, doch meer met een nostalgische gedachte dan als met doel om topprestaties neer te zetten.
Powerliften zal niet vervallen, doch gezien het geplande dieet zal ik wel zien waar en wanneer ik op welk niveau nog een wedstrijd meedoe. Op wedstrijden van de Belgian Drug Free Powerlifting Federation zullen ze mij dus nog vaak zien verschijnen. Als deelnemer of supporter!
In de week zal er dus nog wel getraind worden, doch met andere accenten en doelen. Uiteraard kunnen atleten zoals Yannick en co bij deze trainingen nog eens een eventje meepikken. Ik vermoed dat ik er zelf ook niet altijd van zal kunnen afblijven.
Ik ga wel een kleine selectie maken van materiaal dat wel en niet gaat blijven.
Wat er met de blog gaat gebeuren weet ik ook nog niet...
Ik zal mij zoals voorzien nog netjes afmelden voor de wedstrijden waar ik voor ben ingeschreven.
De duo wedstrijd van gisteren georganiseerd door Jan en Sarko was een leuke afsluiter!

Gezien het dit jaar een leuke en geslaagde editie was is de kans reeël dat we volgend jaar opnieuw de Sterkste man van Sint-Job organiseren.
Misschien volg ik mijn broertje nog wel op en doe ik een van de jaren een Ironman triatlon mee met als doel te finishen.

8 opmerkingen:

Road to Megawoopy zei

Jammer, maar verstaanbaar. Veel succes met de nieuwe doelen alleszins! We zullen je ook nog af en toe wel eens in het publiek zien staan zeker? :)
Laat zeker iets weten als je wat materiaal wegdoet, ik ben in een en ander wel geinteresseerd ;)

wim zei

Bedankt Johan.
Het materiaal, tja... ik moet het nog eens goed bekijken. Er zijn een aantal events die ik zeker ga weg doen en sommige die ik zeker wil bijhouden.
De log en de timbers hou ik zeker bij.
De twee auto's weet ik nog niet. Als ik volgend jaar SM Sint-Job terug ga organiseren wil ik de cardeadlift (de ford) zeker houden. De Fiat mag al zeker weg. Als jij hem niet moet hebben dan zet ik hem nog even op DBB. Als hij dan niet weg is dan gaat hij naar het schroot. Misschien doe ik de stones, duckwalk en Yoke ook wel weg. Ik zal het één vd weken wel laten weten.

Road to Megawoopy zei

Voor de auto heb ik jammer genoeg geen plaats. Stones en duckwalk zou ik wel willen. Met de yoke kan ik niet veel beginnen :p

Simon zei

Gvd é Wim ! Ik begrijp het wel dat je wilt stoppen als je fysiek pijn hebt maar het is jammer! Ik had graag tegen je gestreden op SM van België.

Het beste,
Simon

Danny zei

Ja ja wie had dat gedacht ? ... Als ik het voor mezelf bekijk, al die dingen optillen en wegzeulen dat zijn eigenlijk bovenmenselijke prestaties , ik zou het mezelf nooit vergeven dat ik mezelf scheef trek als prille dertiger :-) maar dan toch later kan stoeffen vanuit mijn rolstoel en aan mijn kleinkinderen kan vertellen dat ik vroeger een auto kon optillen of een vrachtwagen trekken. Graaf is dat maar gezond das weer waarschijnlijk iets anders , ik zal het wel bij mijne kungfu houden gezien mijn sterkstemancapaciteiten niet van die aard zijn om op aanzienlijk niveau iets te kunnen neerzetten.Ik kan uw keuze dus zeker en vast begrijpen , Ik wou dat ik zo iemand was die zich zo gretig op iets kon storten om op een tijdspanne van een tweetal jaar toch al wat titels en bekers binnen getrokken te hebben. Veel sportief succes in welke discipline dan ook. Groetjes Kungfu Panda

wim zei

Ik weet het Simon. Het zal pikken als ik jullie bezig zien!

Danny, heb je mijn mail gehad aangaande 21 juni? De BBQ?

Kane zei

Jammer Wim, er was altijd een leuke sfeer bij het trainen. Succes met alles wat je verder nog van plan bent te doen.

Groeten Kane ;-)

Danny zei

BBQ ? geen mail gehad ...
Vleeskes eten ? altijd voor te vinden zenne.
greetz Danny