dinsdag 11 november 2008

Doping Sterkste man

De resultaten van de dopingcontrole van oa Sterkste man staan op de site van de Vlaamse gemeenschap.
http://www.dopinglijn.be/ - cijfers en statistieken - per kwartaal: overzicht waaronder deze vd sterkste man (als sport, niet als powerlifting).

18 controles
1x atypische afwijkinig
5x afwijkende analayseresultaat
3x weigering
Dopingpraktijken: 44,4%
8x Anabolica testosterone
1x Cannabis (beetje stom want weet niet welk nut dit zou kunnen hebben voor een sporter, of vergis ik mij daarin?).

De tabel eronder zie je de uitslagen van de controles buiten wedstrijdverband.
Bij powerlifting staat 1 controle. Veronderstel dat ik dat ben gezien ik al bericht heb gekregen van onze bond dat de controle negatief was. Enige briefwisseling heb ik nog niet ontvangen.

In ieder geval een triestige uitslag voor onze sport...

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Naja wa had ge verwacht?

wim zei

Ik had niets anders verwacht.
Geen persoonlijke aanval, doch ik wil er hier geen discussie over. Op DBB doen ze al hard genoeg hun best.
Iedereen weet trouwens wat ik er van vind.

Jimmy "The BelgianBeast" zei

Ja wel leuk.

Weet je wat nog leuker is , dat de top 6 niemand positief is.
Alleen Jeffrey die heeft geweigerd .
Heeft hij iets genomen ja of nee , dat is zijn woord tegen het onze.

Volgend jaar komt er toch op nieuw controle op Belgie ( en die vagen wij zelf aan nu als federatie )

Maar zolang Sterkste man geen officieele sport is kan men de Mensen niet schorsen, wel beboeten.

ik zou alleen graag willen weten wie ze gestuurd hebben en met welk doel ( mij pakken hahaha )

De meeste anabolen zijn niet echt kracht toe nement en de die da dat wel zijn kunnen gewoone werk mensen ( als ons ) niet betalen.
Dus kracht heb je of heb je niet , het zit in de genen , niet in de chemie.

Tot op de vergadering 20 December om 14u ( Hoogstraat 46 9150 Bazel )