woensdag 19 november 2008

DE STERKSTE MAN TE SINT JOB

Op vrijdag 1 mei wordt er voor het eerst in samenwerking met BDFPF een sterkste man wedstrijd georganiseerd. In samenspraak met de gemeente en het goorhof (locatie) is deze middag de datum vastgelegd.
De wedstrijd is onderverdeeld in twee verschillende groepen:
-21 jarigen en/of -90kg klasse - open klasse (voor de dikkertjes).
De proeven en het reglement zijn in grote lijnen opgesteld. Op 14 december is het algemene vergadering van de federatie waarna de proeven en de gewichten bekend zullen worden gemaakt.
De mogelijkheid om in te schrijven volgt vanaf dat de wedstrijdkalender van Realdutchpower is bekend gemaakt.

Iedereen weet dat wij opperen voor een drug vrije sport. Doch het zal nooit de bedoeling zijn om collega atleten in de val te lokken en hen onverwacht te onderwerpen aan een dopingcontrole.
Zodoende wensen wij de deelnemers voorafgaand in te lichten dat deze wedstrijd op de kalender staat van BDFPF (voor Simon: Belgian Drug Free Powerlifting Federation) en dat deze kalender jaarlijks wordt verzonden naar de Vlaamse gemeenschap.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Algemeene vergadering Federatie ??

Over welke Federatie spreekt gij Maat ??


We gaan elkaar toch geen roet in het eten doen ?? of wel ??

The Beast

Anoniem zei

Leuk initiatief, die wedstrijd !

Je bent goed bezig de sport te promoten Wim, alleen heel erg jammer dat er blijkbaar al in het begin naast de officiële federatie wordt gewerkt... (ik heb u daar een gans opiniestuk op Forza over gestuurd)

En waarom -90 en +90 ?
De officiële internationaal vastgestelde categorieën zijn immers -105kg en +105kg... ???

Jammer dat de krachtsporten er blijkbaar maar niet in slagen om tot enige uniformiteit en eendracht te komen terwijl dat in andere sporten wel kan

Het powerliften is in België al om zeep wegens de fragmentatie in maar liefst vier federaties, hopelijk blijft de piepjonge strongman dat lot bespaard

wim zei

Steven, zoals vermeld in de PM op Forza geef ik u gelijk aangaande de verwijzing naar het powerliften. Het is dan ook niet mijn bedoeling om een aparte federatie op te richten! In samenwerking met BDFPF richten wij een sterkste man wedstrijd in.
Als er vanuit NSMB wedstrijden zijn die me interesseren zal ik me er ook voor inschrijven.

Jimmy, sedert dit voorjaar is het reeds bekend dat wij een wedstrijd willen en GAAN organiseren samen met BDFPF. Wanneer wij een half jaar en een heel aantal post later een definitieve datum bekend maken val je precies uit de lucht???
Ik heb er geen probleem mee als je op een normale manier enige kritiek (liefst opbouwend) uit. Doch uit uw reactie blijkt het dat wij verantwoording moeten afleggen aan u of aan uw NSMB federatie???
Soms vraag ik me af of je met zoveel lef wordt geboren of dat dit groeit in de loop der jaren? En wees gerust, dit antwoord is niet enkel gebasseerd op deze twee zinnen die jij hier net hebt neergeschreven. Ik hou al lang mijn mond om de vrede te bewaren, doch ieder normaal mens had (om het in jullie taal te zeggen) al lang op uw bakkes geslagen. Zijn wij de pispaal omdat het woordje "drug free" op onze blog staat vermeld of ligt het aan het kameraadschap met Joeri???
JIJ zou mijn grote voorbeeld moeten zijn, niemand anders. De man in België met de meeste ervaring, de man die al het langste meegaat. Spijtig genoeg ben je dat niet... Ik dien mijn voorbeelden elders te zoeken. Al een geluk wonen we niet ver van Nederland.

Ik was van plan om langs de vergadering van NSMB te komen.
De zin om langs te komen is ondertussen wederom ver zoek.
Als jullie een beetje normaal zouden doen zou ik het zeker en vast overwegen om met jullie samen te werken.

Dus samengevat:
Doe een beetje normaal vanop uw presidintiële troon in Sint-Niklaas en we worden de beste vrienden.
Zo niet ga je maar terug uwe zever verkopen op allerlei andere forums!

Anoniem zei

Hey Wimmeke ,


Ik was dat al lang vergeten van de BDFPF. (Ik hoor en lees zo veel dat ik het omden duur zelf ni meer weet )

Het zou inderdaad jammer zijn dat je niet zou komen ( media gericht is dit niet zo leuk). kunnen we deze problemen eens volwassen uitpraten.
En het heefft niks te maken met u relatie met Joeri , want zou graag hebben dat hij er ook is. ( Voor een nieuwe start )

En nee je moet geen verantwoording afleggen tegen ons , maar wij weten ook graag wat er gebeurt.
Hoe kunnen wij een sport bekend maken en atleten helpen als we van niks weten. Wij staan heel goed bij de media en ze vragen ons constant wat er aan het gebeuren is of wat er komen gaat. Wij willen deze mensen dan ook 100% goede info verschaffen.

Wat betreft die andere Forums heum , kan je er niet tegen soms en heb ik ooit jou persoonlijk aan gevallen , hoeveel keer heb ik gevraagt om eens te komen trainen en je gebeld . Heb ik je ook niet gezegt hoe spijtig ik het vondt dat je niet mee deed in Belgie.
Er staat zelfs op Forza en DBB dat jij gemakelijk een top 2 a 3 plaats behaald had ( dat heb ik zelf vermeld )
Dus ik denk niet dat ik iets tegen u heb.

En van die mot op mijn bakkes , da zullen we maar vergeten zeker .
Als er mensen zijn die dit willen doen geen bla bla maar doen.
Maar ik zweer het u de 1ste dat dat doet zal strong man of gelijk welke sport nooit meer uitvoeren.
( geen bedreiging een verwittiging naar iedereen )
Maar als je een probleem hebt met mij ben ik ook bereid om er aandachtig naar te luisteren en er op een volwassen enbeschavde manier over te praten.

Ik vindt dat iedereen moet samen werken aan dit project NSMB ( kom in de federatie en je stem is gelijk aan de onze ) Ik heb vermeld welke 4 ik zeker op die vergadering wil hebben , andere atleten zijn ook welkom natuurlijk om te luisteren en er na mee te discuteren over de toekomst van de sterkste man sport.

Ik ben ni de man in deze sport , ik heb enkel een titel . Maar ik heb al veel bewezen voor deze sport in Belgie wedstrijd en Media gericht , zelf op les vlak.
Maar ik heb iedere hulp , iedere steun nodig om deze sport te doen rijzen en dat er voor de atleten er iets aan vast kan hangen ( financieel ). We kunnen het beter dan nederland , duitsland enz ... want daar is al 2 strijd , laat ons samen spannen en de probleemen samen oplossen , want dan staan we sterk.

Ha Ja en als er ooit iets is kan je me bellen , je hebt mijn nr ( azel dus niet ) En laat die show hier voor wat het was copper.
Het brengt toch niet op

Ik hoor je wel en de rest de groeten en hopelijk tot 20 december
om 14u in patsactivitycenter te bazel.

greetz Jimmy " the beast"

Anoniem zei

Dit komt al beter over denk ik :)

wim zei

Beste Jimmy,

Eerst en vooral even duidelijk maken dat "het mot op uw bakkes geven" niet uit zijn context moet getrokken worden. Het was een zinsspeling, en uiteraard zou ik zoiets in de praktijk nooit doen.

Eveneens zijn wij nooit anti NSMB geweest. Een gemeenschappelijke federatie en de nodige structuur in een nog kleine sport zouden idd mooi zijn.

In ben er rotsvast van overtuigd dat jij een goed mens bent. Doch uw soms impulsieve reacties (of je nu gelijk hebt of niet) stoort vele mensen. Mijn impulsieve reactie van gisteren komt denk ik ook niet leuk over, of wel?
Dit breng jij soms teweeg bij vele anderen, anderen die nooit iets durven terug zeggen.

Als je eenheid wilt creeëren in België gaat het zo niet lukken. Je stampt tegen te veel mensen hun schenen.
Mijn schenen of die van anderen...
Ik wil u woorden gerust citeren, doch dan zal er geen einde komen aan deze zinloze discussie.

Ik zal 20 december naar de vergadering komen en dan hoop ik idd dat we dit als grote mensen kunnen bespreken.

MVG Wim.